Onderweg

21 maart 2016 - Rantepao, Indonesië

De leuning staat ietsjes naar achter en onze benen rusten op het voetenbankje. Achter het stuur zit Hadji, die net als de meeste mensen in Sulawesi erg vriendelijk is. We zitten inmiddels vijf uur in onze veel te grote privéauto en zijn ongeveer halverwege de lange rit van Makassar naar Rantepao. De hobbelige weg en de comfortabele stoelen maken het, in combinatie met de heerlijke lunch van zojuist, lastig om niet stiekem even in slaap te vallen. Kelly zit rechts en geniet van de rijstvelden en groene bergen die als een filmrol voorbij komen. Ik kijk aan de andere kant naar buiten waar ik typisch Aziatisch het ene winkeltje na het andere zie die allemaal dezelfde Coca-Cola, kokosnoten en glazen flesjes benzine verkopen. Veel mensen lachen wanneer we voorbij rijden en zwaaien. Wat oogt het leven hier toch ontspannen en onbezorgd. Op hetzelfde moment kijken we elkaar aan en verschijnt er een lach op ons gezicht. Langzaamaan worden we verliefd op Indonesië en wat voelt het fijn om weer in Azië te zijn.

PS. Heel erg bedankt voor alle leuke reacties op ons eerste verhaal! Wij vinden het super leuk dat jullie ons volgen :)

1. Annemieke Duijvestijn:
    21 maart 2016
    Lieve Kel en Joel wat gaan jullie een mooie reis maken. Geniet met volle teugen! Met nieuwsgierigheid zie ik de volgende blog tegemoed. Have fun you two, liefs.
  2. Nol en Elly:
    21 maart 2016
    Fijn dat jullie deze mooie reis maken ,jullie hebben het verdiend.xx
  3. Nol en Elly:
    21 maart 2016
    Lieverds , wat is het mooi daar , misschien komen wij er ook nog weleens om van onze oude dag te genieten, haha , zijn jullie trouwens al bekenden/familie van joel tegen gekomen , ga nog veel plezier maken en genieten want het is zo weer voorbij , xxx Pap en Mam
  4. Yannick:
    23 maart 2016
    Wat klinkt dat heerlijk ontspannen, weg van alle hectiek en ellende in Europa! En lekker decadent in een private car + chauffeur... Ben blij dat jullie die lange reis goed zijn doorgekomen. x
  5. Oma Hetty:
    27 maart 2016
    Ook oma Hetty is nu online. Hoe maken mijn tjoetjoek het in Indonesië?
  6. Joël & Kelly:
    2 april 2016
    Sorry lieve oma, wij zagen jouw reactie nu pas. Maar het gaat goed! We genieten nog steeds heel erg :)