Sereniteit

31 maart 2016 - Komodo National Park, Indonesië

Ze is achttien meter lang en vier meter breed. Het donkerbruine hout en de twee masten geven haar het karakter van een oude boot en dat terwijl ze nog relatief jong is. Het is zes uur 's ochtends wanneer we leunend over de reling van het dek genieten van een kop sterke oploskoffie. Er heerst een gevoel van complete rust wanneer de roze-oranje zon oprijst aan de horizon en de kleuren weerspiegelen in het heldere water van de baai waarin we liggen. We bevinden ons op de Weta Molas, wat de Mooie Zus betekent in de lokale taal. De Weta Molas is het vlaggenschip van de duikschool en wij voelen ons bevoorrecht om hier drie dagen op te mogen leven. Terwijl de koffiemok steeds leger begint de raken, worden onze gedachten langzamerhand gevuld. We maken ons klaar om in Couldron te gaan duiken. Deze smalle duikspot ligt tussen twee kleine eilanden in. Tijdens de briefing werd verteld dat de kans groot is dat we rifhaaien tegenkomen en dat we op een bepaald moment een shotgun zullen ervaren. Een shotgun is een punt waar de horizontale stroming tussen de twee eilanden zorgt voor een flinke versnelling. Je wordt als het ware gelanceerd en al zwevend in het water kun je genieten van al het moois om je heen. Een heerlijk vooruitzicht, en dat vanaf een parel van een boot in een misschien wel nog mooiere omgeving.

1. Yannick:
    3 april 2016
    Wat maken jullie toch mooie avonturen mee! Moet een geweldig gevoel geven dat zweven door de wondere onderwaterwereld. Ik zou er bijna zelf door gaan duiken. Bijna dan he... Veel plezier op Bali en het was leuk jullie weer 'live' gezien en gehoord te hebben. Liefs!

PS. Jullie schrijven niet alleen mooi, fotograferen gaat jullie ook goed af!