Gelukkig

27 maart 2016 - Labuanbajo, Indonesië

De wind waait onder onze korte kleding door en zorgt voor een aangename verkoeling. Het is hier warm, heel warm. De zon staat recht boven ons en het kwik hebben we lang niet zo hoog zien staan. Met een lach van oor tot oor rijden we samen op de scooter door Labuan Bajo, een rustige kustplaats in het westen van Flores. In Labuan Bajo wordt toerisme nog met een kleine letter t geschreven. We rijden net iets hoger de heuvel op en hebben mooi uitzicht op de tropische eilanden die voor de kust liggen, waaronder Komodo en Rinca. Het nationale park rondom deze eilanden staat bekend om de zeldzame komodovaraan en de schitterende onderwaterwereld. Even hebben we oogcontact en zonder iets te zeggen weten we genoeg van elkaar. Rijdend op de scooter in een omgeving waar we lokale markten passeren, waar alles kleinschalig is behalve de dieren en waar we naast de natuur boven water ook kunnen genieten van het leven onder de oppervlakte.. We zijn blij dat dit ons thuis is voor de komende week.